Förändring i tillståndshavande bolag/verksamhet enligt 9 kap 11 § alkohollagen (2010:1622), anmälan om
Den här tjänsten kräver inloggningAnmälan ska göras vid betydande förändringar av ägarförhållanden eller om avbrott sker i verksamheten. Om verksamheten förändras till sin omfattning eller i något annat hänseende av betydelse för tillsynen ska detta också anmälas.
Anmälan ska göras i förväg, eller om det förhållande som föranlett anmälningsskyldighet inte har kunnat förutses, utan dröjsmål.
Via denna e-tjänst kan du anmäla om följande:
- Stadigvarande utökad tillstånd, inkl. lokal, drycker, tider (3000 SEK)
I samband med genomförandet av e-tjänsten tas en avgift på 3000 kr.
- Tillfälligt utökat tillstånd, inkl. lokal, drycker, tider (1500 SEK)
I samband med genomförandet av e-tjänsten tas en avgift på 1500 kr.
- Ändrade ägarförhållanden/styrelse upp till 49% (4000 SEK)
I samband med genomförandet av e-tjänsten tas en avgift på 4000 kr.
- Ändrade ägarförhållanden/styrelse 50% eller mer (6000 SEK)
I samband med genomförandet av e-tjänsten tas en avgift på 6000 kr.
Relaterade e-tjänster
Anmälan om förändring i tillståndshavande bolag/verksamhet
Anmälan om serveringsansvariga personer
Anmälan om serveringstillstånd, stadigvarande och tillfälligt
Anmälan om provsmakning enligt enligt 8 kap 6 § alkohollagen
Anmälan om provsmakning enligt 8 kap 7 § alkohollagen
Upphörande av serveringstillstånd, konkurrsbeslut
Upphörande av serveringstillstånd
Digitalt eller traditionellt på papper
Denna tjänst kan genomföras både digitalt (som e-tjänst) och via traditionell pappersform.
Om du skickar in din ansökan digitalt så kan vi hantera den snabbare.
För att starta e-tjänsten klickar du på den gröna knappen där det står "Starta e-tjänsten".
Önskas blanketten istället fyllas i traditionellt (på papper) så kan ni ladda ner den genom att klicka på den blåa knappen "Hämta blankett" och sedan på egen hand skriva ut och fylla i den.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Sparas för evigt i diariet
Övrigt om lagringstid
.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Bygg och miljö
registrator.bmn@svedala.se
Bygg och miljö
registrator.bmn@svedala.se