Hemtjänstval Serviceinsatser - städning och inköp, ansökan om
Den här tjänsten kräver inloggningObservera att denna e-tjänst ingår i en dokumentserie, och är del 4 utav totalt 5.
Vänligen se nedan länk för att ta del utav de andra dokumenten innan ni påbörjar denna e-tjänst.
Denna blankett riktar sig till Utförare inom hemtjänsten.
Digitalt eller traditionellt på papper
Denna tjänst kan genomföras både digitalt (som e-tjänst) och via traditionell pappersform.
Om du skickar in din ansökan digitalt så kan vi hantera den snabbare.
För att starta e-tjänsten klickar du på den gröna knappen där det står "Starta e-tjänsten".
Önskas blanketten istället fyllas i traditionellt (på papper) så kan ni ladda ner den genom att klicka på den blåa knappen "Hämta blankett" och sedan på egen hand skriva ut och fylla i den.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig. Personuppgifter som du lämnar kommer att registreras i ett datasystem och används för att administrera din ansökan.
Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är att uppgiften behövs för att myndighetsutövning ska kunna utföras. Dina uppgifter sparas hos kommunen och kan komma att användas för statistiska ändamål.
De personuppgifter vi behandlar om dig delas med de personuppgiftsbiträden vi använder för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Personuppgiftsansvarig är socialnämnden i Svedala kommun. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du genom att kontakta oss på registrator.ks@svedala.se.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Sparas för evigt i diariet
.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
registrator.ks@svedala.se
Joakim Thuresson
joakim.thuresson@svedala.se
040-626 8175
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Adress & kontaktuppgifter
- Tilläggstjänster & Underleverantörer
- Referenser & Bilagor
- Samtycke
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in