Om det sker förändringar i ett bolag med tobaksförsäljningstillstånd ska dessa anmälas utan dröjsmål till kommunen. Det kan handla om att ni bytt postadress, att ni gjort ändringar i ert egenkontrollprogram eller att ni bytt namn på butiken. Alla uppgifter som kan ha betydelse för kommunens tillsyn ska anmälas.
Om det skett förändringar i ägandet eller i bolagets styrelse ska du istället använda e-tjänsten/blanketten ”anmälan om ändrade ägar- eller styrelseförhållanden”. Om din verksamhet upphör ska du fylla i blanketten ”avanmälan tobaksförsäljning”.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss eller besöka vår hemsida.
Digitalt eller traditionellt på papper
Denna tjänst kan genomföras både digitalt (som e-tjänst) och via traditionell pappersform.
Om du skickar in din ansökan digitalt så kan vi hantera den snabbare.
För att starta e-tjänsten klickar du på den gröna knappen där det står "Starta e-tjänsten".
Önskas blanketten istället fyllas i traditionellt (på papper) så kan ni ladda ner den genom att klicka på den blåa knappen "Hämta blankett" och sedan på egen hand skriva ut och fylla i den.