Intresseanmälan om att bli avlösare/ledsagare/kontaktperson

LÄS MER

Är du intresserad av ett uppdrag som avlösare eller ledsagare? Vi söker personer som vill göra skillnad i någons liv. Anmäl ditt intresse om att bli avlösare eller ledsagare i denna e-tjänst.

 

Vi rekommenderar att du loggar in

Du kan genomföra denna e-tjänst utan att logga in med din e-legitimation, men vi rekommenderar att du gör det.

Fördelen med att logga in är bland annat att

  • du kan följa ditt ärende via Mina sidor
  • du kan föra en dialog med din handläggare och skicka in kompletteringar, direkt i ditt ärende
  • vi kan fylla i frågor i förväg med uppgifter vi hämtar ifrån andra system (till exempel från Skatteverket eller Bolagsverket) baserat på dina personuppgifter.

Om du inte loggar in så har du tyvärr inte möjlighet att följa ditt ärende via Mina sidor, eftersom ärendet då inte har registrerats på dig som person.
Du får dock fortfarande ett ärendenummer när du skickar in ditt ärende. Detta ärendenummer kan du uppge vid kontakt med oss, för att på så sätt få information om hur det går i ärendet.

För att logga in klickar du på knappen Logga in.

 

Digitalt eller traditionellt på papper

Denna tjänst kan genomföras både digitalt (som e-tjänst) och via traditionell pappersform.
Om du skickar in din ansökan digitalt så kan vi hantera den snabbare.

För att starta e-tjänsten klickar du på den gröna knappen där det står "Starta e-tjänsten".

Önskas blanketten istället fyllas i traditionellt (på papper) så kan ni ladda ner den genom att klicka på den blåa knappen "Hämta blankett" och sedan på egen hand skriva ut och fylla i den.

 

Skicka ifylld blankett till:

Vård och omsorg
Christel Porsedal
Lindgatan 3
233 34 Svedala

Följande behövs för e-tjänsten

  • Vi rekommenderar BankID eller Mobilt BankID.

Fråga om inloggning

Du kan genomföra denna e-tjänst utan att logga in via BankID eller Mobilt BankID men vi rekommenderar att du loggar in.

Fördelen med att logga in är att du kan följa ditt ärende via Mina sidor och föra en dialog med din handläggare, direkt i ditt ärende. Om du loggar in kan vi dessutom fylla i frågor i e-tjänsten med uppgifter vi hämtar från andra system, till exempel från Skatteverket.

Om du inte loggar in har du inte möjlighet att följa ditt ärende eftersom du endast skapar ett internt ärende hos oss i kommunen och blir kontaktad först när ärendet är klart.

För att logga in klickar du på knappen Logga in.

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa