Tomtkö, anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningObservera att du måste ta del av gällande regler och riktlinjer för tomtkön innan du anmäler dig.
Regler och riktlinjer för tomtkö
Avgiften är 220 kr per kalenderår.
Vid val av medsökande i anmälan
Om du som sökande även anger en medsökande så måste denna part också signera ärendet digitalt via BankID/Mobilt BankID när ni kommer till steg "Signera". Genomför ni inte detta steg kommer ni inte vidare till betalningssteget och kan säkra er köplats. Det är alltså först när båda har signerat ärendet som betalning av avgift för tomtkö kan ske.
Genomför därför alltid denna e-tjänst tillsammans med medsökande så signeringen kan ske direkt.
Hur sker betalning vid medsökande?
När den medsökande har signerat ärendet så måste du som "huvudsökande" göra följande för att kunna betala avgiften:
- Logga in i portalen.
- Gå till "Mina sidor" och därefter "Mina ärenden".
- Klicka på knappen "Väntar på betalning" på det aktuella ärendet.
- Följ instruktionerna för att betala er köplats.
- Klart!
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Personuppgifter som du lämnar via denna e-tjänst kommer att registreras i ett datasystem och användas för hanteringen av din anmälan till Svedala kommuns tomtkö. Dina personuppgifter används för registrering av plats i tomtkön. Dina personuppgifter delas med extern part såsom byggföretag och bostadsleverantörer som erbjuder tomter från Svedala kommuns kö.
Du har rätt att be att få information om vilka personuppgifter som finns hos oss samt hur de behandlas (till exempel ändamål med behandlingen, mottagare av uppgifterna och lagringstid). Du har även rätt att begära rättelse om uppgifter är felaktiga. Utdraget får du genom att kontakta oss på:
registrator.ks@svedala.se eller Svedala kommun, Kanslienheten, 233 80 Svedala.
Läs gärna mer om hur Svedala kommun hanterar personuppgifter på www.svedala.se.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 7 år
I enlighet med de krav som kapitel 3 i lag (2018:597) om kommunal bokföring och redovisning ställer på vad verifikationer ska innehålla, samt hur länge de ska bevaras, kommer personuppgifter i ärendet att förvaras till och med det sjunde året efter utgången av det räkenskapsår som en transaktion gjordes i ärendet.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kundservice
kommunen@svedala.se
Frågor om e-tjänsten
Svedala kommun
kommunen@svedala.se
040-626 80 00
Följande behövs för e-tjänsten
- BankID eller Mobilt BankID
- Betalkort, ex. VISA / Mastercard
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Uppgifter om tomt och småhus
- Godkännande och samtycke
- Förhandsgranska
- Signera
- Betala och skicka in