Bostadsanpassning, ansökan om bidrag

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Genom denna e-tjänst kan du ansöka om bostadsanpassningsbidrag. 
 

Vilka handlingar behöver jag skicka in?

En komplett ansökan ska innehålla följande:

  • Intyg från sakkunnig (till exempel arbetsterapeut eller läkare) som styrker ditt behov av bostadsanpassning
  • Offert som visar vad åtgärden kommer att kosta
  • Skriftligt godkännande från fastighetsägare (om någon annan utöver dig själv är fastighetsägare så behöver vi ett skriftligt godkännande från dem. Du laddar ner blanketten för detta under "Hämta blankett")

Mer information om bostadsanpassning hittar du på Svedala kommuns webbplats:

Bostadsanpassning (länk)
 

Digitalt eller traditionellt på papper

Denna tjänst kan genomföras både digitalt (som e-tjänst) och via traditionell pappersform.
Om du skickar in din ansökan digitalt så kan vi hantera den snabbare.

För att starta e-tjänsten klickar du på den gröna knappen där det står "Starta e-tjänsten".

Önskas blanketten istället fyllas i traditionellt (på papper) så kan ni ladda ner den genom att klicka på den blåa knappen "Hämta blankett" och sedan på egen hand skriva ut och fylla i den.

Skicka ifylld blankett till Svedala kommun eller lämna hos Kundservice i kommunhuset:

Svedala kommun, Kundservice, Åbjörngatan 7, 233 80 Svedal

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa