Logga in med e-legitimation

 

BankID och Mobilt BankID

Använd din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänster och följa ärenden via Mina sidor. E-legitimation, t ex BankID eller Mobilt BankID, används för att kommunen ska vara säker på vem det är som använt e-tjänsten samt att rätt person får tillgång till rätt ärenden via Mina sidor. Din e-legitimation använder du även vid kontakt med andra myndigheter, såsom Skatteverket och Försäkringskassan.

 

Mobilt SäkerhetsID

Mobilt SäkerhetsID är en ID-metod för personer under 18 år. Vårdnadshavare kan ansluta sitt barn till Mobilt SäkerhetsID. Mobilt SäkerhetsID fungerar på samma sätt som Mobilt BankID med samma BankID säkerhetsapp som Mobilt BankID, men det fungerar endast i bankerna egna kanaler. Det fungerar alltså inte i denna plattform eller hos andra aktörer, som exempelvis Skatteverket eller Försäkringskassan.

 

 

Logga in som handläggare

Logga in som handläggare om du är anställd inom kommunen och ska handlägga ärenden.
Du ska även välja detta alternativ om du ska utföra interna e-tjänster i egenskap som anställd.