Ansökan om ersättningskort (jojo-kort)

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Du som tidigare blivit beviljad läsårskort (jojo-kort) för skolresor och blivit av med kortet eller om det på något annat sätt förstörts, kan du ansöka om ett ersättningskort till en kostnad av 300 kr.

Har ditt kort avmagnetiserats får du ett nytt utan kostnad om du lämnar in ditt gamla.

 

Du kan välja följande sätt för att erhålla ett ersättningskort

  • Nytt kort - Betala 300 SEK online via betal- eller kreditkort (direkt i e-tjänsten)
    Genom att välja detta alternativ så kan du betala kostnaden för ersättningskortet direkt här i e-tjänsten, via ditt betal- eller kreditkort. Eftersom betalningen kommer in direkt till oss så kan vi hantera ditt ärende mycket snabbare! Vi kommer sända hem ett nytt kort till dig så fort vi ser att betalningen har registrerats på vårt konto.
    Vi rekommenderar er att välja detta alternativ
     
  • Nytt kort - Betala in 300 SEK till bankgiro 284-9735, Svedala kommun
    Betala in 300 SEK till bankgiro 284-9735, Svedala kommun. Ange ditt namn, personnummer och att det avser jojo-kort. Vi kommer då att sända hem ett nytt kort till dig efter att betalningen registrerats på vårt konto. Handläggningstid ca 1-2 veckor.
     
  • Nytt kort - Betala 300 SEK i Kundservice
    Betala kostnaden för ersättningskortet direkt i Kundservice på kommunhuset i Svedala. Du får ett nytt kort med dig hem direkt.
     
  • Avmagnetiserat kort - Lämna in det gamla kortet och hämta ett nytt kort i Kundservice
    ​När du har lämnat in ditt gamla avmagnetiserade kort i Kundservice på kommunhuset i Svedala. Du får ett nytt kort med dig hem direkt.
     
  • Avmagnetiserat kort - Skicka in det gamla kortet och få ett nytt på posten
    ​Du kan skicka in ditt gamla avmagnetiserade kort till oss. Vi skickar hem ett nytt kort till dig så fort vi har mottagit det gamla kortet.

 

Observera att resor som du måste göra under tiden du saknar JOJO-kort betalar du själv för.

 

Digitalt eller traditionellt på papper

Denna tjänst kan genomföras både digitalt (som e-tjänst) och via traditionell pappersform.
Om du skickar in din ansökan digitalt så kan vi hantera den snabbare.

För att starta e-tjänsten klickar du på den gröna knappen där det står "Starta e-tjänsten".

Önskas blanketten istället fyllas i traditionellt (på papper) så kan ni ladda ner den genom att klicka på den blåa knappen "Hämta blankett" och sedan på egen hand skriva ut och fylla i den.

 

Om du använder blanketten så ska du, efter att den är ifylld, skicka in den till följande adress:

Svedala kommun
Utbildningsnämnden
233 80 Svedala

 

Det går också bra att skanna in blanketten och skicka den via e-post till: jojo@svedala.se.

Behandling av personuppgifter

Frågor om e-tjänsten

Följande behövs för e-tjänsten

  • BankID eller Mobilt BankID
  • Betalkort eller kreditkort

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa